9 Mart 2010

StarCraft 2 Ön İnceleme (Zerg)

ZERG

Öncelikle Zerg’lerde Creep oluşumu büyük önem kazanmış. Birazdan da bahsedeceğim gibi bazı üniteler Creep üzerinde daha çabuk iyileşebiliyorlar. Ve ayrıca tüm Zerg üniteleri (yer üniteleri) Creep üzerinde daha hızlı hareket ediyorlar.

Bunun yanı sıra güzel bir özellik olmasına rağmen aktif olarak kullanılmayan Burrow özelliği artık aktif bir şekilde kullanılacak gibi duruyor. İleride ünitelerden bahsettiğimde bunu kolaylıkla anlayacaksınız.

Binalar:

Hatchery:

Hatchery’den Larva dışında artık bir ünite daha basılabiliyor. Queen (eski Queen ile alakası yok, tamamen farklı bir ünite olmuş) isimli bu yer ünitesi savunma amaçlı bir ünite. İleride bu üniteden bahsedeceğim.


Hatchery’de diğer ana binalardan farklı olarak (Terran’lardaki Command Center ve Protoss’lardaki Nexus) 2 farklı Set Rally Point (SRP) bulunmakta. Bunlardan biri işçiler için kullanılırken diğeri de saldırı üniteleri için
Eskiden de olduğu gibi Hatchery belirli kademelerden oluşuyor. Bunlar Hatchery, Lair ve Hive.
Hatchery’i upgrade ettikten sonraki hali olan Lair’de Overlord’lar için 2, toplam 3 adet upgrade bulunmakta. Bunlar:

  • Pneumatized Carapace: Overlord’ların hareket hızını arttırıyor.
  • Ventral Sacs: Overlord’ların taşıma yapabilmesini sağlıyor.
  • Burrow: Bütün yer ünitelerinin, Ultralisk de dahil olmak üzere, yere gömülmelerini ve bir nevi görünmezlik (Cloak) elde etmelerini sağlıyor.

Eskiden hatırlarsınız Lair halindeki binadaki upgradeleri, Hatchery formdaki binalarda göremiyorduk. Bu artık SC2’de mümkün. Yani şu demek oluyor, Eğer 1 adet de olsa Lair’ınız varsa, Lair binasındaki upgrade’leri Hatchery’lerden de yapabiliyorsunuz.

Spawning Pool:

2 adet Zergling upgrade’i bulunan binadaki upgrade’ler şu şekilde:

  • Metabolic Boost: Zergling’lerin hareket hızını arttırıyor.
  • Adrenal Glands: Zergling’lerin saldırı hızını %20 artırıyor.

Evolution Chamber:

Yer ünitelerinin upgrade binası olan Evolution Chamber’daki upgrade’ler şu şekilde:

  • Evolve Melee Attacks: Melee Saldırı hasarına +1 veriyor.
  • Evolve Missile Attacks: Missile Saldırı hasarlarına +1 veriyor
  • Evolve Ground Carapace: Yer ünitelerinin zırhları +1 artıyor.

Spine Crawler:

Creep üzerine kurulması gereken bu bina eski Sunken’in işlevini yapıyor. Yer ünitelerine karşı savunma (anti-ground) yapabilen bu bina, kurulduktan sonra Uproot edilerek yer değiştirilmesi sağlanabiliyor. Uproot halinde saldırı yapamayan bu binanın tekrar saldırı yapabilmesi için Creep üzerine konulması gerekiyor.

Spore Crawler:

Spine Crawler’ın hava ünitelere karşı (anti-air) olan modeli. Uproot özelliği bu binada da bulunmakta.

Roach Warren:

Bu bina sayesinde Roach ünitesini basabiliyoruz. Ayrıca Roach için gerekli 3 adet upgrade de bu binada bulunmakta. Bu upgrade’ler şu şekilde:

  • Glial Reconstitution: Roach’ların hareket hızını arttırıyor.
  • Tunneling Claws: Roach’ların Burrow halde hareket edebilmesini sağlıyor.
  • Organic Carapace: Burrow halde ya da Burrow halde değilken Roach’ların rejenerasyon hızını arttırıyor.

Baneling Nest:

Zergling’lerden Baneling üretebilmek için gerekli olan bu binada 1 adet upgrade mevcut. Centrifugal Hooks upgrade’i ile Baneling’lerin hareket hızı arttırılabiliyor.

Hydralisk Den:

Eskiden de olduğu gibi, Hydralisk ünitesini çıkarmamıza yarıyor. Yalnız bu sefer binada tek bir adet upgrade var. Grooved Spines upgrade’i ile Hydralisk’lerin saldırı menzili arttırılıyor.

Infestation Pit:

Yeni bir ünite olan Infestor’ların çıkması için gereken binada Infestor’lar için 3 adet upgrade bulunmakta. Bu upgrade’ler şu şekilde:

  • Peristalsis: Infestor’ların Burrow halinde daha hızlı hareket etmesini sağlıyor.
  • Pathogen Glands: Infestor’lara +25 enerji vermek için.

Spire:

Bütün Zerg hava ünitelerinin upgrade’leri burada yapılıyor. Bina eğer bir Hive’a sahipseniz gelişerek Greater Spire’a dönüşüyor ve Brood Lord ünitesini yapabilmenize imkan sağlıyor. Bu upgrade’ler şu şekilde:

  • Flyer Attacks: Hava ünitelerinin saldırı hasarı +1 artıyor.
  • Flyer Carapace: Hava ünitelerinin zırhları +1 artıyor.

Ultralisk Cavern:

Ultralisk ünitesini çıkarmamızı sağlayan binada Ultralisk için 2 adet upgrade mevcut. Bunlar şu şekilde:

  • Anabolic Synthesis: Ultralisk’lerin hareket hızı artıyor.
  • Chitinous Plating: Ultralisk’lere +2 zırh veriyor.


Üniteler:

Overlord:

Overlord’lar artık oyun başında Detector olarak başlamıyorlar. Overlord’ların Detector görevi yapabilmesi için “Morph to Overseer” komutuyla başkalaşım geçirip (morph olup) Overseer halini alması gerekiyor. Bu başkalaşımı yapabilmek için 1 adet Lair’ınız olması gerekli.

Eskiden de olduğu gibi Overlord’lar gene 8 supply karşılayabiliyorlar. Bunun dışında yeni gelen bir özellik ise Overlord’lar (Overseer’lar bunu yapamıyor) Generate Creep özelliğini kullanarak zemini Creep’e bulayabiliyorlar. Ve bu özelliği kullanmak için manuel olarak her defasında tıklamanız gerekmiyor. Auto-Cast modunda bırakıp bunun otomatik yapılmasını sağlayabilirsiniz. Yalnız Overlord’un Generate Creep özelliğini kullanabilmesi için hareket etmemesi sabit durması gerekmekte. Gene bu özelliği kullanabilmek için 1 adet Lair binasına sahip olmanız gerekli.

Overseer:

Overlord’un başkalaşım geçirerek Detector olmuş hali olan Overseer, Changeling adında bir yaratık basmanıza imkan sağlıyor. Bu Changeling ile ilgili güzel özellikler var. Şu şekilde açıklamak gerekirse:

Öncelikle bu yaratık saldıramıyor ve ömrü 150 sn. 150 sn sonra ölüyor. Bu yaratığın özelliği ise, yaratık herhangi bir düşmanla karşılaşır ise o düşmanın rengini alıyor ve düşmanın ırkına göre Zealot (Protoss ise), Zergling (Zerg ise) Marine (Terran ise) biçimine giriyor. Bu şekilde düşmanın saflarında rahatlıkla gezip görme imkanınız oluyor. Düşmanınız sizi düşman olarak algılamıyor.

Queen (Yer + Hava):

Larva gibi direk Hatchery’den çıkan bir savunma ünitesi. Şimdilik maliyeti 150 mineral. Creep üzerinde oldukça hızlı hareket edebilirken Creep olmayan yerde çok yavan kalıyor. Bu yüzden Hatchery’lere destek ve savunma amacıyla yapılmış bir ünite gibi duruyor. Yapabildiği 3 farklı özellik var. Bunlar:

  • Creep Tumor: Creep üzerine Creep Tumor adında bir Creep generator bırakıyor. Her bir Creep Tumor en fazla bir tane daha Creep Tumor yaratabiliyor. Yani sırasıyla 1->2->3->4-> gibi 1 Creep Tumor ile birçok Creep Tumor elde edebiliyoruz. Ve bu şekilde Creep Sahamız git gide büyüyor, git gide genişliyor.
  • Spawn Larva: Bu özellik ile hedef gösterilen Hatchery, Lair ya da Hive 40 sn içinde aynı anda ekstra 4 Larva daha çıkarıyor. Yani bir anda maksimum 7 Larva’ya sahip olabiliyorsunuz. Ama Larva sayınız 3’e düşene kadar Larva sayınız artmıyor.
  • Transfusion: Hedef Biological ünite ya da bina, anında 125 hp iyileşiyor.

Zergling (Yer):

SC2’de tekrar bizimle olan bu çok hızlı ünite başkalaşım geçirerek Baneling’lere dönüşüyor.

Roach (Yer):

Sadece yer ünitelerine saldırı yapabilen bu ünite upgrade’i (Tunneling Claws) yapıldığı takdirde Burrow halde hareket edebilmekte.

Baneling (Yer):

Zerglin’den türeme Scourge tipinde bir yaratık. Aslında intihar ünitesi desek yanlış olmaz. Normal saldırı halinde patlamalarının yanı sıra Burrow modunda bir mayın gibi patlamasını sağlayan Explode seçeneği var. Bu patlatma komutunu kendiniz vermeniz gerekiyor. Mayın gibi otomatik algılayıp patlamıyor. Bir de Attack Structure modu var. Bu mode auto-casting’e alınabiliyor. Bu patlama sayesinde binalar 80 damage alıyor.

Hydralisk (Yer + Hava):

Eskiden olduğu kadar kolay çıkmıyor bu ünite. Bir dizi bina yapmak gerekiyor. 90 hp ve 12 damage ile hala çok güçlü bir ünite.

Infestor:

Burrow halinde hareket edebilen bu ünite saldıramıyor. Ama birçok etkin özellik kullanabiliyor. Bunlar şu şekilde:

  • Infested Terrans: 20 sn ömrü olan Infested Terran adında üniteler yaratıyor. Bu Infested Terran’lar 50 hp gücünde ve hem yere hem de havaya saldırabiliyor. Saldırı hasarı da 5 damage.
  • Neural Parasite: hedef gösterilen yaratık sizin tarafınızdan 10sn boyunca kontrol edilebiliyor. Bu sürede Infestor başka bir hareket yapamıyor. Mesela kontrol edilen yaratık tarafından bir bina yaparsanız bu bina kalıcı olarak sizin oluyor. Örnek olarak bir Probe kontrol ediyor iseniz o sırada hemen Probe ile bir Nexus yaparsanız, bina 10sn geçtikten sonra bile sizin olur. Böylece artık Protoss üniteleri de basabilirsiniz.
  • Fungal Growth: Belli bir alana Snare atıyor. Bu alandaki yaratıklar hareketsiz hale geliyor ve 8 sn içinde toplam 36 damage alıyorlar. Aynı zamanda EMP gibi, Fungal Growth’un atıldığı alanda Cloak olmuş veya Burrow halinde üniteler var ise belli bir süre görünür oluyorlar.

Mutalisk (Yer + Hava):

120 hp ve 9 damage ile SC2’de tekrar bizlerle. En büyük özelliği saldırı hasarı birçok hedefe dağılabiliyor (Splash Damage).

Corruptor (Hava):

Anti-Air yaratık olarak karşımıza çıkan ünite hava ünitelerine karşı kullanılmakta. Bu ünitenin 2 adet özelliği var. Bunlar şu şekilde:

  • Corruption: Binalara Zerg Slime atıp o binanın 30 sn boyunca iş görmemesini sağlıyor.
  • Morph to Brood Lord: Brood Lord’a dönüşmesini sağlıyor.

Brood Lord (Yer):

Corruptor’dan Greater Spire sayesinde başkalaşım geçirerek oluşuyor. Saldırı sırasında yer bina veya ünitelerine Broodling atıyor. Bu ufak yaratıklar 5 sn boyunca hayatta kalıyorlar ve saldırıları 4 damage.

Ultralisk (Yer):

Eski oyundan da bildiğimiz Ultralisk artık Burrow olabiliyor. Alan hasarlı saldırı sahibi Ultralisk, Zerg’lerin en güçlü yer ünitesi.

Zerg Teknoloji Ağacı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder